آتش نشانان ساری یکماه گذشته به ۳۶۵ حادثه امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن كلانتری سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری ساری  با اشاره به تقسيم بندی عمليات های سازمان به دو بخش اطفای حريق و امداد و نجات، گفت: از مجموع عمليات های انجام شده ، ۲۴۱ مورد عمليات اطفای حريق و ۱۲۴ مورد عمليات امداد و نجات است.

وی افزود: ۴۲۰ خودروی آتش نشانی در این مدت به همراه ۱۲۰۰ مامور آتش نشان به محل حادثه اعزام شده اند كه طی عمليات های صورت گرفته، ۸۶ شهروند از دل حوادث نجات يافتند.

 سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری ساری  بر رعايت همه موارد ايمنی از سوی شهروندان تاكيد کرد و گفت: متاسفانه حوادث روی داده طی مرداد ماه ۲۱ مصدوم بر جای گذاشت  و ۴ نفر از شهروندان نيز جان خود را از دست دادند.

 كلانتری به امداد رسانی و خدمات اين سازمان حتی در خارج از محدوده شهری  اشاره كرد و افزود: در اين مدت  از كل عمليات ها ۹۵ مورد به خارج از محدوده شهر است كه ۳۵۵  مامور آتش نشان برای انجام اين ماموريت ها اعزام شد.

وی به افزايش آتش سوزی های علف هرز و ضايعات در معابر و گذرگاه اشاره كرد و گفت: بيشترين حوادث آتش سوزی مرداد ماه به ترتيب ۴۸ درصد در معابر و گذرگاه ها، ۱۸ درصد در فضای سبز و كشاورزی، ۱۴ درصد در اماكن مسكونی، ۷ درصد در اماكن تجاری و ۵ درصد هم در وسائل نقليه و مابقی در ديگر اماكن رويداده است .

وی با تاكيد بر رعايت تمامی موارد ايمنی از سوی شهروندان، بيشترين علت حوادث آتش سوزی در مرداد ماه را به ترتيب آتش سوزی ناشی از عدم رعايت موارد ايمنی و بی احتياطی در استفاده از كبريت و ته سيگار ، مواد جامد سوز، الكتريسيته و لوازم الكتريكی ، نشتی گاز و لوازم گاز سوز عنوان كرد.

وی شهروندان خواست در هنگام وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره گيری ۱۲۵، آدرس دقيق و نوع حادثه را اعلام کنند.

انتهای پیام/آ

انجام ۳۶۵ عملیات آتش نشانی حادثه در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار